2014. március 26., szerda

Mountain Challenge Cross Duathlon

   Duathlon, futás, bringa, futás. Nem kell annyi cucc. Bicaj autóban, hátizsákban a felszi, meg van minden? Csekk, csekk, csekk... Ok, indulás.  Félúton... A bukó! Baxameg... Szerencsére a verseny helyszíne csak 20 percre volt otthonról, úgyhogy az extra kör ellenére is ídőben odaértem.

   A Mountain Challenge Cross duathlon a BerlinCup 2014 második állomása. Némileg szerényebb számú indulóval a Sisu Winterduathlonnál, de az elejét tekintve most is erős mezőny gyűlt össze.

   Kicsit tartottam a versenytől. Pontosabban a bringázástól. Sok helyen elég szűk csapásokon vezetett az út. Nem szerettem volna senkivel összegabalyodni, vagy egyedül odaverni magam, ne adj isten lesérülni. A merev villájú bicajjal terepen csapatni azért nehezebb mint egy MTB-kal. Nekem a jővő heti félmaraton a legfontosabb, ott szeretnék egy jót futni. Ezt a duathlont csak a Berlincup miatt vállaltam be. Itt elég csak célba érnem úgymond. Már kapunk szépen pontokat.

váltó zóna
    Felvettem a regisztrációnál a transzpondert és a rajtszámomat, kerestem egy helyet a bicajnak, majd elsétáltam beszélgetni. Megyek vissza bicajhoz, a mellettem levő helyre odatelepedett egy arc. Karbon, nagyon penge elől hátul rugós "fully" Mtb-kal, mellé kiterítette a nem kicsi törölközőjét elfoglalva még egy biciklinyi helyet ahova szépen pedánsan kipakolta a versenyre szükséges holmijait. Nem nagyon néztem mi minden van ott, csak amin megakadtam az a precízen elhelyezett comb kompressziós szárak bringázáshoz. Nyilvánvaló volt, hogy ha egy rövid távú duathlonon ilyen dolgokkal kezd majd váltáskor vacakolni, akkor a pályán nagy valószínűséggel nem kell tőle tartanom. :-) Ezzel szemben az én felszim úgy nézett ki, hogy egy gyűrött nejlonszatyorra rátettem a bringacipőimet. Nem néztem ki valami professzionálisan, alá írom. :-)

rajt
   2 kör futás (6km), 4 kör bicaj (19km), 1 kör futás (3km). A Sisu-n győztes és a második helyezett kilőtt a startnál, én ezúttal a hetedik helyen soroltam be. "Könnyedén" tudtam tartani a csoport tempóját magam előtt. Az első 600-800 méteren széles erdei "főúton" haladtunk. Ezután fordultunk be az erdő sűrűjébe ahol meredek emelkedőkkel és lejtőkkel megtűzdelt szűk ösvényeken kanyarogtunk. Az első emelkedőn úgy éreztem visszafognak és elindultam előre. Kicsit később már a 3. helyen futottam a két "nagyágyú" mögött akiket amúgy már nem is láttam, úgy elhúztak. Viszont elég volt csak egy pár lejtős veretés és a jobb oldalam elkezdett jelezni. Baze. Csak ne görcsöljek le durván. De mindjárt  itt az első kör vége. Legalább ezt ezen a 3. helyen akarom befejezni! (jó játék) Hallottam a közelítő lépteket de kontrolláltam az eseményeket. :-) Célvonalon át, egy leheletnyit kiengedtem a tempóból és a második kört végül a rajt utáni 7. pozición fejeztem be enyhe szúrással az oldalamban. 
lap 2, pos 5 :)

   Váltózónába be, nem voltam túl profi, mert kétszer is ittam cipőváltás közben, ídőt pazarolva, de ezúttal nem akartam a bringán magammal folyadékot vinni. Ennek ellenére a mögöttem jővő csak ídőben közelített meg, a 7. pozicióban maradva indultam el a bicajjal.

   Az első kör feléig kb. még érezhetően nehezebben ment, próbáltam kidolgozni magamból a futótempó következményeit. De lassan normalizálódott a helyzet és onnantól elég jól ment a tekerés. :-) Ami az aggódásomat illeti, szerencsére nem igazolódott be, egy meredek szitu sem volt. Like. Főleg, hogy a 4 kör alatt ezúttal csak 3-an előztek meg!!! Háhááá, jó döntés volt a cyclocross. Olyan tempó különbségekkel mentem el a montisoknak, dombra fel, dombról le, hogy én is csak pislogtam, ennyivel gyorsabb hogy lehetek. Hiába, sokkal könnyebb és jobban gurul a cross. Ami meg a hab volt a tortán, hogy aki előttem végzett az előző duathlonon a vizipatkányoktól, a bringapályán ezúttal ő sem tudott megfogni. Minden kör végén ott volt ezúttal is a kötelező leszállós, bringát tolós szakasz. Átérve ugrás fel, pedálokra csatlakozás és már lehetett is megint csutkára húzni a gázt. Hát ezt is csak most élőben próbáltam először. Első körnél még majdnem begurultam a bozótba de aztán körről körre egyre jobban sikerült. :-)

bringára dokkolás közben
   10. pozición fejeztem be a bringázást. Gondoltam ez jó lesz kiindulásnak, sőt! :-) Mivel teljesen jó állapotban éreztem magam, erős 3 kilómétert terveztem. El is kezdtem nyomni a tempót, de még a szélesebb erdei úton jött a valóság. 500 méter után úgy legörcsölt oldalam, mondom ilyen nincs. Miért??? Nem álltam meg. Próbáltam futni, nagyon bénán és érzésre lassan mozogtam. Az erdei kanyargós terepre beérve folyamatosann  néztem hátra a kanyaroknál nem e jön fel rám valaki. Optimalizáltam a tervem, ezt a 10. helyet el kéne menteni a célig. Sikerült... De az erőnlétem és az ídők alapján úgy érzem akár egy eggyel jobb helyezés is meglehetett volna. Ez van. Célba be, királysáááág!
Mert, -nem zakóztam bicajjal, -csak hárman előztek le a bringázáson, -és én lettem ezúttal a legjobb vízipatkány. Jeee! :-)
  
teázgatunk
   A félmaratonra gondolva ezúttal egy előre bemixelt Protein Recovery-t betoltam arcomba, ittam teát,  sütiztem. Egyre több ismerős arc van, akikkel szóba elegyedtem, megtrágyáztuk a verseny eseményeit, kinek hogy zajlott,  majd összeszedtem a cuccaim és boldogan tekertem a parkoló felé az erdőben. Minden jó ha vége jó. Jó móka ez a duathlon is. :-)

Verseny honlapja: Mountain Challenge
Eredmények: Duathlon classic

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése