2014. május 4., vasárnap

Olyat futottam, kész :)

   Nem terveztem igazán semmit májusra, csak egy triatlon lesz 25-én. Úszásról Ronald regisztrált a Big 25 Berlin, 25 km-es futóversenyre, de térdfájdalmai miatt átpasszolta nekem az indulási lehetőséget. Nem futottam sokat májusban, igaz érzésem szerint az a nem sok azért nívós futás volt. Mint a múlt vasárnapi 25 km, 81% pulzuson, 4:26-os átlagtempóra. Húú gondoltam vasárnapi futásnak nem rossz. Vajon mi lesz a versenyen, Tűnődtem. 4 percen belül menni fog ezúttal? Tavaly  4:06 volt az átlagtempóm, oldalgörcs inkluzive. Meglátjuk, ezúttal nem voltak terveim, elvárásaim, vágyaim a futással kapcsolatban. :)

   Jaa, 3-as szektorra szólt a jegyem, gondoltam előre megyek 1-esbe a tömegben, hát nem odajött egy túlbuzgó rendező és kiküldött hogy menjek vissza...nem erőlködtem, hogy jó helyen vagyok, megint be és a 2-es szektor elejéig mentem ezúttal előre. Rajt után az első kilómétert a járdákon futva egész jól kikerültem a rajt utáni masszából és felvehettem a saját ritmusom.


   Bőven 4 alatti kilómétereket futottam, érzésre nagyon jól ment. Persze a GPS most is vacakolt, (erről írok külön késöbb) kézzel nyomogattam a részídőket. Le a  Juni 17-en, Brandenburgi kapun át, hamar lepörgött az első 10-es. Hmm, azért futva kicsit nehezebb volt és tovább is tartott mint leírni... :)
   11 kilóméter után visszafordulva durva szembeszélbe ütköztem. Talán, hogy nem totál penge élen futottam, ezúttal nem volt olyan nehéz elviselni a dolgot. (Berlin félmaratonnal ellentétben) Felhős, hideg ídő volt, kellemetlen volt a hideg szél. A szelet leszámítva viszont ez ideális futó ídő volt.

I see you... :)
     Eléggé egyben voltam. Beválni látszott a frissítési stratégiám. Másfél órával a start előtt ettem egy gélt, majd még egyet fél órával a start előtt. A futás közben egyet ettem,  45 perccel a start után.  Sehol nem volt az az elkészültség ami 10 után azért már lassan rátelepszik emberre. Ez is nagyon segített. Szóval szembeszél majd a Kantstrassén egy hosszú, 2 km-es folyamatos emelkedőn futottunk. Fent a félmaratoni részídő mérő. Látom az ídőt, 1:21, áááá lehet gyorsabb leszek mint a tavalyi Berlin-félmaraton ídőm! Odaléptem és a kb 100 métert rendesen megtoltam. Nyertem. 2 másodperc, in. :)

   Még 4 km, 3km, majd megláttam az Olimpia stadiont, Hééé!  Ilyenkor már rég zombi módban kéne lennem! Kész voltam persze, de nem adtam volna az életem egy instant célszalagért, mint máskor általában pár kilóméterre céltól. 1km, all in! A stadionba vezető lejtőn odaléptem keményen. Repülök. Be az atlétika körre. Látom magam a hatalmas projektoron. Senki nem előzhet meg. Repít a rekortán! Cél! 1:36:21. Ilyen nincs és mégis van. :) Ááá álom! 30. ídő a férfiak között. Harmadik lettem volna a korosztályomban, ha a saját nevemmel és korosztályomban rajtolok. Szuperül elégedett vagyok, mert:
 -állat futó ídő (számomra)
-perfektül működő frissítés
-dobogós helyet érő futás (korosztályomban)
-elmaradó oldalgörcs :)
-ééééés ez hivatalosan is az enyém:

:-)
   Pár adalék utólag a versenyhez. A 21 éves kenyai Abraham Cheroben minden ídők 4. legjobb 25km-es ídejét futotta 1:11:47-el. A világrekord 1:11:18.

Abraham Cheroben

Men:
1. Abraham Cheroben KEN 1:11:47
2. Kenneth Kipkemoi KEN 1:12:32
3. Tebalu Zawude ETH 1:13:09
4. Richard Sigei KEN 1:13:11
5. Marc Korir KEN 1:14:06
5. Abel Kirui KEN 1:14:22
7. Abraham Kipyatich KEN 1:15:11
8. Peter Some KEN 1:15:59
Women:
1. Janet Rono KEN 1:24:37
2. Valentine Kibet KEN 1:26:18
3. Maja Neuenschwander SUI 1:27:01
4. Rodah Tanui KEN 1:28:38
5. Chelangat Sang KEN 1:32:06

Verseny honlapja: BIG 25 Berlin
Részletes eredmények :MIKA Timing


3 megjegyzés:

  1. Huhh, ez valami hihetetlenül király idő! Brutál, amit futottál, minden elismerésem és őszintén gratulálok!

    Amúgy a "Nem futottam sokat májusban" gondolom április akart lenni :). Bár május 4-i posztban a május is igaz lehet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Jaaa április, a félmaraton után lelazultam. :) Cserébe a bicajozások és a bicajra ráfutások jól működtek, úgy tűnik. :)

      Törlés
  2. majd a gps-es vacakolásról írj valamit, ahogy ígérted, érdekelne.

    VálaszTörlés