2015. január 19., hétfő

Bicaj generál 2. - Ready for cyclocross!

Bringa boltban narancssárga színű váltó és fék bovdenre lettem figyelmes. Ez nagyon passzolna a cyclocross bicóm fényezéséhez, gondoltam.

Aztán itt a duatlon szezon, csakhogy a kerekei már finoman szólva sincsenek jó állapotbanem. 8-as, tojás, elkopott felni peremek, berágodott kerékagy...

a kónuszoknak annyi, csere...

Ha a bovdenek miatt úgyis szét szedem az egész elejét, eldöntöttem teszek rá kompakt kormányt a mostani klasszikus helyett. Sokkal jobb az alsó pozició fogása. A Bulls verseny bicajon tetszett meg. A hétvégére minden alkatrész raktárra került, úgyhogy kezdődhetett a móka.

városi konfig
gyári bovdenek, tök gagyi... :)
Szétszerelés:
ahaa, így van ez a kiegészítő fékkarokkal
a váltókarokra még szükségem lesz, a többi "kuka" :-)
nyersanyag
Építés:
PRO Ergo Compact kormány, Tektro RL721 kiegészítő fékkarok 31,8mm-es foglalattal
Avid Shorty 4 Cantilever fékek és betétek + narancssárga bovdenek, sztem kurvajó :-)
Markolat szalag rá és a kormány kész
Nyáron pár dolgot már cseréltem a hajtáson, több mint 8000 km-t tekertem bele 3 év alatt. Lecseréltem a láncot, a váltó kazettát. A váltó görgőket is ideje volt már újakra cserélni, most megléptem. Nem is tudtam, hogy az alsó és a felső görgő nem egyforma. Erre figyelni kell a cserénél. A felső neve vezető görgő, az alsóé feszítő görgő. A vezető görgő forgási iránya is szabott.

ráfért a csere
Sokat agyaltam, hogy oldjam meg a kerekeket. A régik felújítása vagy vegyek egy komplett kerékszettet? Addig számolgattam, mígnem rájöttem, hogy gazdaságilag nem éri már meg felújítani a régi kerékszettet. Csak a két lemezfelni lett volna 60 euró. Azért az agyat megjavítom (17 juró az alkatrészek) és a 8-asokat sokadszorra is kiszedem belőlük. Városba még jók lesznek...

A Bulls Harrier rendszer-kerékszettjét tettem át. Ez amúgy a legolcsóbb rendszer-kerékszett Shimanotól, piaci ára 90 euró... Shimano WH-R500. De könnyebb, szebb, jobb mint a régi klasszikus kerekek...ez van. A klasszikus kerekek ideje kezd leáldozni, úgy tűnik. Úgyhogy a versenyhez/tthez rendeltem edzősnek eggyel jobb kerekeket. Shimano WH-RS21.

Gumik fel, kerekek be, fékek, váltó beállít és a vas készen áll a 2015-ös duatlon versenyekre.





Ez egy alap szintű cyclocross gépezet, de az új felnivel és a rövidebbre vágott bovdenekkel!!! :-) sikerült 10 kg alá nyomni a menetkész súlyát.

Ready for cyclocross! ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése