2013. június 24., hétfő

Újra töltve: Liepnitzsee triathlon 2013

    Az egyik legjobb dolog ebben a triatlonban, hogy a rajt 12 órakor van. :)  A másik, hogy csak 20 kilóméter az autóút a helyszínre. Ídő jó volt, így megint teljes családi létszámmal érkeztünk meg a Lipenitzsee strandjára.
terepszemle a strandon
   Víz 22 fokos, neoprén betiltva! Én okos még örültem is neki, az utóbbi hetekben nagyon jól ment az úszás az edzéseken. Alaposan bemelegítettem ezúttal a vízben, úgyhogy nyugodtan vártam a rajtot lejjebb a vízparton.


Úszás:
   Az úszás mégsem sikerült jól ezúttal sem. 2-300 méter után kezdődtek a problémák, nem tudtam jól kifújni a levegőt. Nem tudom pontosan mi az oka. Ezt tetézve az első körben a 2. bója után telibe nyeltem egy nagy adag vízet belégzésnél, de úgy, hogy teljesen meg kellett "állnom" köhögés meg minden, jött a mentőhajó, már azt hittem kiszednek a vízből. Gyorsan mondtam, hogy csak vízet nyeltem minden ok, elkezdtem újra úszni de nem esett jól. Angéla megijedt amikor meglátott a partra érve az első kör végén, utólag mondta, azt hitte nem is folytatom. Mondtam neki, hááát én is azt hittem. :-)
úszópálya
   Hatalmas büfögések és sétálás után be a második körre a vízbe és próbáltam végigúszni. 29:41-el értem el a váltózónát ami az eseményeket nézve még veszteségcsökkentésként is felfogható. (Tavaly 31 percet úsztam még neoprénnel) DE, ez mégsem az az ídő amit a jelenlegi tudásommal úszhattam volna.

Bringa:
  Tavaly itt törtem össze a vállam, így felemás érzelmekkel vártam ezt a versenyt. Korán kellett jelentkezni mert hamar elkeltek a rajthelyek. Jelentkeztem, de abban bíztam, hogy mivel tavaly ez a veszélyesebb, keskeny bringapálya egy alternatív megoldásként született meg, idén végre az eredetileg tervezett rendes országúti pályán megyünk majd. Fenéket! Így legfontosabb célkitűzésem a a bringázásra az volt, hogy egyben, bukta nélkül érjek vissza a váltózónába.

bringapálya
     Kicsivel több mint 1 perc alatt felkaptam a bringacuccokat és már a bringán is ültem. Kicsit tompa voltam még az úszás megpróbáltatásai után, de próbáltam átrázódni a biciklizésbe.

indulás
   Kezdtem magamhoz térni. Jól ment a bicaj alattam. Élveztem. 8 kört kellett teljesíteni a bringapályán aminek egyik fele egy szintes erdei útvonalon, másik fele az erdőszéli bicikliúton vezetett. Engem is előzött meg egy pár versenyző, de szépen előzgettem azért én is. Tavaly rengeteget ittam és még ettem is bringázás közben itt az első triatlonomon, ez hiba volt. Idén nem is vittem csak egy fél liter vízet az aerokulacsomban, amiből végül csak 4-5 kortyot ittam. Tökéletes volt.
1:05:48 óra elteltével ismét a váltózónában voltam.

Futás:  
1 kör a Liepnitzsee körül
    Okosan indítottam, nem erőltettem túl a dolgot. Paráztam is az első kilómétereken, figyeltem, naa lesz görcsölés vagy nem?

kifelé a váltózónából
     A váltózónából kiérve a frissítőállomáson fekaptam egy pohár vízet és még 4 km után egy pohár izót, ennyit ittam,. A megfelelő frissítés miatt is, ezúttal nem volt gond az oldalammal. A Liepnitzseelauf-ról jól ismert útvonalon otthonosan mozogtam. 3 futót sikerült megelőznöm. Végül a 3. abszolút ídőt futottam az erdei, szintes 8 kilóméteren, 32:22 alatt. A krossz triatlon az kicsit zsákbamacska volt nem tudtam igazán megítélni, de itt látom milyen összteljesítményű indulók közé férkőzök a futó ídőm alapján. Ez meglepő számomra is, hogy ennyire ki tudom hozni még magamból a verseny végére a tempót.

2:10:10 óra. 18. összetett, 3. az M35 korosztályban. 13 perccel jobb ídő mint tavaly. De lehetett volna jobb is. Az úszás miatt nem vagyok teljesen elégedett. Sebaj. Idén így alakult. Legfontosabb, hogy nem estem el a bicajjal, nem szenvedtem a futáson, összességében egy jó kaland volt. :-)

meglepetés korosztály dobogó, 18. összetettként nem számítottam rá
puska kellett volna ehhez a melóhoz... :)
családi csapat munkamegosztás
  Most egy kis lazítás következik, nyaralás, majd augusztusban talán egy 70.3-on térek vissza a futónapló kerékvágásba.

Addig is, legyetek jók ha tudtok. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése