2013. szeptember 17., kedd

Rostocker triathlon 2013

    Szezon végére csak összállt a dolog!  Ezen a versenyem végre igazán jól sikerült. Kontrolláltan, a határon egyensúlyozva, az erőmet jól beosztva tudtam végigmenni és eddigi legjobb eredményemmel befejezni ezt a versenyt és a 2013-as triatlon szezont egyaránt. Így lesz igazán motiváció télire. ;-)

   A Verseny előtti  vasárnap írták meg végre, hogy rajthelyet kaptam Rostockban! Jeeeah! Ez a verseny nagyon feelinges, a verseny központja Warnemündében, a már csak látványosságként működő régi világítótorony tövében helyezkedett el. Warnemünde Rostock közvetlen agglomerációjában található, Rostock balti-tengeri bejárata gyakorlatilag. A váltózóna egyik vége a régi házak felé nézett, ami mögött a tengerre nyíló csatorna van, itt úsztunk, a váltózóna másik vége pedig a tengerparti sétányra nyílt, ahol elkerített sávban vezetett hosszan a bringapálya míg végül kivezetett a főútvonalra, ahonnan megindulhatott az igazi veretés.


   A verseny eligazítás után lesétált a teljes mezőny a rajthoz. Alten-Strom a csatorna neve.

  

   Vízi starttal indult a verseny.

a piros sapkás fekete neoprénben, az vagyok én, mögöttönk a Balti-tenger
   Kikötött halászhajók mentén úsztunk el az 550 méterre levő hídig, amelynek a pillérjét megkerülve kellett visszaúszni a rajt vonalában levő "kijárathoz".


    Itt a csatorna szélén egy teljesen függőleges, csövekből épített széles létrán kellett kimászni a vízből, segítők akit tudtak kihúztak, nem volt egyszerű akció. Innen futás fel a kb.50 méterre levő váltózónához. Macskakő, rengeteg ember, a pálya csak 1 szalaggal elkerítve, figyelni kellett. Úgy éreztem jól úsztam, ezt a még a váltózónában levő sok bicaj is igazolta. :)

Úszás: 19:06 (1100 méter), Össz: 43.

Érzésre nagyon gyorsan letudtam a váltást, így zajlik:
 -váltózónáig  futás alatt neoprén derékig le
 -váltózónában a bicikli mellett neoprén le
 -úszószemüveg le
 -öv rajtszámmal fel
 -bringa cipő fel (egyelőre nem kisérletezem  a pedálon előkészített cipőkkel)
 -sisak fel
 -napszemüveg fel
 -bringát állványról le és futás ki a váltózónából


   Bringapálya 20 km fordítóig majd ugyanennyi vissza, a tengerparti szeles ídő éreztette hatását, de nem foglalkoztam vele, keményen nyomtam és próbáltam elbújni amennyire lehetett ha nagyon szemből fújt, tudtam jövök még a másik irányból is.  A relatív jó úszó ídőm miatt a bringázáson kicsit frusztráló volt, hogy sokan megelőztek. Amennyire tudtam keményen tapostam, 100-as fordulat felett pörgettem szinte végig. A combzsibbadás az a határ amikor nem szabad több erőt beleadnom, különben rövid ídőn belül beesik a teljesítményem és  megint ídő mire összeszedem magam.

   Jött a fordító betoltam egy gélt, rá vízet és verettem tovább, jól éreztem magam. Jól osztottam be az erőmet és ezúttal jó formában voltam, nem úgy, mint a Kallinchen triathlonon.

   Volt egy kis oda vissza előzgetés még a bringán a vége felé ami biztos jót tett a bringaídőmnek. :-)  Cipőkből a bicajon ki, így tekertem az utolsó 100 métert és még gurulva ugrottam le a bicajról a váltózóna bejáratnál. Futás be, bicaj fel az állványra bukó le, futócípő fel és már futottam is tovább.

Bringa: 1:07:56 (40 km + a két váltás)   Össz: 1:27:02 (56.)
Hé, leszámítom váltásokat ez majdnem 37-es átlag, ez számomra über fasza egyelőre.

   A futópályán találkoztam először a szurkolótáborommal, hiszen a barátnőm "rostocki", így a szülei, szüleinek nővére és uncsitesójának kisfia is ott voltak bíztatni engem a szokásos csapatomon kívül. :-)
  

Négy kört kellett megtenni az Alten-Strom körül, ezúttal a futáson is minden jól alakult, okosan választottam meg, illetve fokoztam a tempót körről körre. Második körben ittam pár korty kólát, ezen kívül csak körönként egy kis vízet. Szuperül égettem el a maradék erőimet, mindenféle kínhalál nélkül, egyszerűen minden klappolt! Igen! És bár veszítettem 13 helyezést a bringán, a futáson hoztam 30-at! Az abszolút 12. futó ídővel.

Futás: 39:50 (10 km)   Össz: 2:06:52 (26.)  AK40: 6.

király volt
  A finisben narancs, banán, alma, physalis mellett szendvicsek, édességek, sütemények, alkoholmentes búzasör...ajándékba póló, egy szál rózsa a célba érezőknek, szóval a hangulat, a verseny és a szervezés színvonala is fantasztiksu volt. Az energiabetáplálás után összepakoltam a cuccaimat és megindult a csapat hazafelé. :-)




   Azt hiszem, a rövidtávú triatlon a perfekcióról szól. A jó úszó technikáról, a precíz, gyors váltásokról, mindhárom sportnemben a csúcsteljesítmény közelében levő jó erőbeosztásról. Minél magasabb szintre jutsz annál izgalmasabbá válik a játék. :-)

   Jővőre folytatódik a játék, a bringa az, ahol a legnagyobb potenciál rejtőzik még számomra, itt szeretnék jelentőset fejlődni, az úszás jó irányba halad, a futásommal meg az előbbi két szám függvényében minden rendben.

Na de nem kell annyira előre szaladni, még a buli van, Egészségetekre!



Verseny honlapja

Eredmények

4 megjegyzés:

  1. És még a mellbedobásos befutás is megy. Gratulálok, nagyon jól nyomod, gyakorlatilag nincs is "lyukas" számod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja még az is volt. :) Köszi, igen relatíve együtt van mindhárom szám. A bicikli azért mindenképp a leggyengébb számom. Az eredménylistán a környékemen én voltam a leglassabb bringa ídőben. 3-4 percet jó lenne javulni ezen a távon. Remélem télen a mountainbike is segíteni fog a cél elérésében. :)

      Törlés
  2. Kuvajó időt mentél, gratula!
    Szerintem több minőségi bicajozás és simán javulsz 3-4 percet. Ehhez a távhoz talán nem kelleneke a hétvégi hosszú, rendszeresen 100 km fölötti tekerések.

    VálaszTörlés