2013. december 8., vasárnap

Timex Easy Trainer GPS - Log hacking, feladom

   Írtam az óráról egy tesztet. Timex Easy Trainer GPS , felejtsd el az okostelefont! GPS logot nem tudunk ebből az órából letölteni. Elvileg. Ahogy a tesztben említettem, az óra elődjénél (Timex Marathon) volt lehetőség egy kis hekkeléssel a GPS log letöltésére.

    Ray a DCRainmaker.com-ról, jött rá, hogy semmi más nem kell hozzá csak a Soleus GPS óra USB adatkábele, valamint a Soleus adatletöltő szoftvere. A Timex Marathon órát csatlakoztatva, tádááá, a program Soleus óraként felismerte és a teljes GPS log letöltést engedélyezte a Timex órával. A hardver úgy tűnik egy az egyben ugyanaz. Ez fasza, 100 dolcsis órából full gps log. :)

   A srác tesztje itt olvasható: The $99 Timex Marathon GPS In-Depth Review
   Soleus: http://www.soleusrunning.com/

 Ok, gondoltam, az Easy traineren is, látom ott a 4 csatlakozó felület, mindenképp kipróbálom a dolgot!

   Az Easy trainer töltője is USB kábel, de csak 2 tűs, az áramhoz. Raynek volt 4 tűs adatkábele ugye a Soleustól. Ezen a plusz két tűn (lábon) történik az adat kommunikáció. Neten találtam is gyári Soleus vezetéket, gondoltam hátha nem drága megrizikóznám. Drága nem volt, csak messze, Ausztráliában. Küldés EU-ba meg nuku. Ez a Soleus úgy tűnik csak Ázsia-pacifik területen forgalmaz.
   Így nem maradt más mint a buherálás. Valahogy két plusz lábat az eredeti csatira varázsolni lenne célszerű. Szétszedtem.

csak áram vezetékek, de a nyákon ott a kialakítás az adatlábaknak, szuper
a vezetéket megbontva előbújt a 2 adatvezeték is, kezdtem optimista lenni
   Át fúrom a műanyagot, fém pöcök át, forrasztás, kész. Ja! Gondoltam. Csak mivel a szélső lábak merevek, 2 pontos érintkezéshez ok, szépen fel fekszenek ugye. Négy lábnál merev érintkezőkkel már korántsem ilyen egyszerű a  helyzet. Nem vagyok elektro műszerész. Egyáltalán nem.:) Forrasztópálkám van, némi ilyen elektronikai bizgentyűm, de semmi több. Próbálkoztam azzal, amit itthon találtam. :)

Verzió 1:
ebből csinálok pöcköt ami átmegy a nyák lyukon
the pöcök
az adat vezetékeket persze mindig minden verzióban is próbáltam. 
Még méretre vágtam, reszeltem, csak nincs több fotó
Sajnos ez nem vált be.Még a töltést sem tudtam elővarázsolni a megoldásból. Valami rugós, rugalmas csatlakozás kell amivel a lábak rányomodnak az óra "aljzatára".

Verzió 2:
V alakú kis rugó lábak
    Sikerült életet lehelni belé, töltött, de a számítógép "USB Devie not recognised" hibaüzenetet adott. Ok, arra tippeltem, hogy egyik adat láb még mindig nem érintkezik.

    Nem ilyen rugó kell! Egy kis gumicső rugónak, benne sima vezeték, végén a csati. Gondoltam ez lesz a tuti. Csak egy félkész fotóm van róla...:)

Verzió 3:
ott a gumi, az érintkező, csak még nincs készre feszítve, levágva, stb...
Eredmény ugyanaz, "USB Devie not recognised". Na jóóó. Természetesen ahogy fentebb is írtam, mindig kipróbáltam mindkét lehetséges adatvezeték kiosztási verzióval is a működést.

   Azért szerettem volna az eredeti vezetékkel megoldani, mert ha sikerült volna, kész megoldást tudtam volna mutatni. Hát ez ilyen sufni tuning módszerekkel sajnos nem sikerült. Ezek után már csak meg akartam tudni, működik e az adatletöltés a Soleus szoftverrel, vagy sem. Ha igen, ennyi ide a blogba végülis elég. Egy elektroműszerész úgy gondolom nevetve gyárt megfelelő érintkezőket megfizethető áron, elég neki megadni a lábkiosztást és megmutatni az órát.

   Így máris egyszerűbbé vált a kutató munka. :) A Run trainer USB vezetékén a tűk rugósak.. A tűk mérete, poziciója nem tökéletesen, de a célnak megfelelően passzolt az Easy trainerre. Van egy gazdátlan ilyen vezetékem, ami még a garanciás cseréből maradt meg, úgy döntöttem feláldozom a szent cél érdekében. A csati kialakítása más elven működik a két óránál, ezért 2 műanyag pöcköt le kellett vágnom róla.

Verzió 4:
szét is kellett szedni az adatvezetékek cseréjéhez.
tölt, ez itt is ok

bionikus rugó, csak kézzel tudtam a megfelelő pozicióban szorítani
Eredmény, ugyanaz. USB Devie not recognised... (Lehet a sufnitunying megoldásaim is jók voltak)
USB Devie not recognised...

Soleus szoftver: Can not find Device...


Néhány következtetésem.

   Az eredeti USB vezetékben semmilyen egyéb kis elektornikai alkatrész nincs a nyákon, és nem is látszik, hogy lenne rajta kialakítás és csak butítva lenne. Ha mégis, és a akkor a nyák direkt ehhez a verzióhoz készült, miért van rajta az adatlábaknak a kialakítás. Értitek. Szerintem nem valószínű, hogy itt van eltérés.
   A Run trainer órán vannak ilyen kis kocka, téglalap alakú alkatrészek minden vezeték útvonalán. Nem tudom, hogy ezek vajon valami diódák áram védelemnek, vagy ellenállások ami a protokolhoz lényeges lehet. És ezért nem működik a Run trainer vezetékével. (Nem fotóztam le a kis alkatrészeket...) Lehet ezt még megpróbálom. hogy leforrasztom őket a nyákról és áthidalom. (vmikor...)
   Esetleg a Timex Marathon óra után már gondoltak rá, hogy levédjék az adatkommunikációt? Rákérdeztem Timex Magyarországnál, de ilyen szinten ők már nem tudnak a dolgokról sajnos. Ők forgalmazók.

  Ez van. Pedig egész ütős kis órát lehetett volna varázsolni ezzel a feature-el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése