2014. május 13., kedd

Timex tapasztalatok 1 év után

   A Timextől kapott eszközök közül kettőt használok szinte napi rendszerességgel, a Timex Cycle Trainert és a Timer Run Trainer GPS 2.0-át. A tesztek óta együtt töltött ídő alatt tovább ismerkedtünk. Most leírom a több hónapnyi használat során szerzett további tapasztalataimat. 


   A Timex Cycle Trainerrel kezdem. Több mint egy éve kaptam. Ez alatt az ídő alatt egy nagy gondom volt az eszközzel. Több hónapnyi használat után, egyszercsak nem fogott GPS jelet. Weak GPS Signal. Reset, firmware újra telepítés, semmi nem segített. Kicserélte nekem a Timex.
   Ehhez az eszközhöz egy firmware frissítést adtak ki, még 2012-ben. Ezzel a firmware-el viszont egy olyan hiba jött elő, hogy a hosszú edzéseimet nem tudom az eszközből letölteni. Elkezdi, gondolkodik, tölti tovább, majd 90% környékén megszakad és azt írja ki, hogy no workouts found. Neten nem találok hasonló panaszokat, ami kicsit fura. Pedig az első majd a cserélt eszközzel is ugyanúgy előjön ez a gond. Próbáltam több számítógépen, többféle Device agent verzióval, különböző USB portokon és kábelekkel, ugyanaz. Lehet csak én szívok ezzel? 
   Ezen kívül kissebb szoftver hibákat fedeztem fel a beállító programban. Pl, hogy a User Profile menüben a Magasság legnagyobb érték amit tárolni tud az 99 cm. Szerintem angol mértékegység szerint ellenőrzi itt az érték határt, hiába van metrikusra állítva. Egy másik apróság, hogy hiába kapcsolom ki szoftverből a GPS modult,az eszköz legközelebbi bekapcsolása után az megint aktív.
   Nagyon elégedett lennék mindezek ellenére a CT-vel, ha az edzés letöltési hiba nem lenne, ez nagyon bosszantó. Tekerek 5 órát, nagy élmény, nagy teljesítmény, szeretném lementeni az útvonalat, megnézni hol, milyen gyors voltam stb... és nem tudom. A 2012-ben kiadott egyetlen firmware frissítés és további apró hibák alapján jó lenne egy újabb firmware, de egyelőre nincs. A GPS modul a cserélt eszközben remélem kitartóbb lesz.

   A Run Trainer 2.0-nál semmilyen konkrét szoftver vagy hardver hibát nem sikerült felfedeznem. Nagyon szépen végzi a dolgát amikor futni támad kedvem. Olyan is van. Na de elég a dicséretből, nézzük mivel sikerült párszor nagyon felbosszantania az órának. :-)
   Az egyszerűsítést már az óra tesztben is említettem, mint érezhető irányt a Run Trainer 1-hez képest. Például az automatikus szenzor be és kikapcsolás. Sajnos versenyen pontosan ez tesz nekem rendszeresen keresztbe.
    Az történik ilyenkor, hogy a verseny rajtja előtt ídőben átváltok chrono módba, hogy a szenzorokat bekapcsolja, és legyen elég ídő, hogy gps jelet találjon az óra. Talál jelet minden ok. Igen ám, de ha egy bizonyos ídőn belül nem kezded el az edzést, olyan intelligens, hogy LEKAPCSOLJA a GPS modult. Csak a GPS-t, a szívpánt jelét érzékeli, azt nem. Mit csinálok most? Már indul a verseny.  Gyorsan vissza Time alap módba, hogy kapcsoljon le minden szenzort és elölről megint kezdhessem a dolgot, vagyis a Chrono módba belépni. Igen ám, csakhogy érzékeli a szívpánt jelét, és mivel nem indíottam még el edzést, így ebben az esetben nem kapcsolja le a szenzort, szenzorokat! (Vagy nem néhány másodpercen belül.) Feltételezi, hogy csak a pontos ídőt szeretném közben megnézni. Szuper.
   A logika megkerülése: edzést kell indítani, megállítani, elmenteni és utána kilépni Time módba. Ilyenkor azonnal lekapcsolja a szenzort vagy szenzorokat.
   Nem lenne gond, ha a GPS szenzort nem kapcsolná le automatikusan pár perc után... Versenyen a rajtrácson az ember nem tud, nem is  akar centizgetni, órával vacakolni. Azt várnám, hogy miután belépek a Chrono menübe, szamíthatok arra, hogy a GPS rendelkezésre áll.  Szóval az óra egy tökéletes eszköz edzésre, ahol az ember csak erre figyelhet. Nincs stressz, szépen elindítom a GPS-t, várok 1 percet, csippan, megvan a fix, indulhatok. A régiben jobb, hogy ott egy dedikált gombbal tudom a szenzorokat be és kikapcsolni. Versenyen úgy jobb.

  Ami még anno a teszt után esett csak le nekem, hogy nincs Recovery menü. Vagyis nem lehet követni valós ídőben az edzés után a szívritmus regeneráció alakulását.  Persze csippan és kiírja az eredményt, ha lejár az ídő. A menüpont hiánya végülis nem olyan vészes. Ami viszont az, hogy a régivel ellentétben nem tölti fel a szívritmus regeneráció adatokat Trainingpeaksre, így az az edzés órából törlése után elveszik. A régi óra az edzés komment mezőben tárolta ezt le, így:
   Timex Run Trainer
   Stop Time: 00:00:00
   CAL/HR: 838
   Recovery HR: 150 - 98 bpm
 
Az új óra nem küldi el ezeket az adatokat.  Csak ennyit:
   Timex Run Trainer 2.0


Ezekkel az információkkal tudom bővíteni a korábbi teszteket. Az órát továbbra is nagyon szeretem. A mérete is szuper, sokszor van rajtam simán utcára is. Vagy úszáson. De még bringán is szoktam vele GPS logot csinálni. Bírja a gyűrődést!

1 megjegyzés:

  1. Nekem ilyen problémám eddig nem volt, mondjuk sok versenyen nem voltam vele, de például éppen a hétvégi versenyen elég hamar, kb. 15 percel a rajt előtt átállítottam Chrono módra és vártam, hogy GPS jelet fogjon és miután meglett, már nem is vette el. Mondjuk nem volt pulzusmérés, azt most mellőztem.
    Nekem inkább azt csinálja, hogy sokszor 3-4 percet is igénybe vesz, mire GPS jelet fog a házunk előtt, ahol már ezerszer indultam el futni, de máshol is szívat és már rég futok, mire ki is ég a gps jel keresésből. Melóból haza még egyszer sem tudtam mérni, mert nem akartam a cég előtt ácsorogni sportcuccban, hogy jel legyen, elindultam, hátha közben talál, de nem...

    Ezen kívül nekem sincs semmi bajom az órával, és továbbra is nagyon tetszik, én is szoktam hordani hétközbap is néha.

    VálaszTörlés