2014. június 4., szerda

RTF

   Nem a fájl formátumra gondolok. Hanem Rad Touren Fahrten-ra. Ez lett volna a második tipped ugye? :)
   Az RTF Németországban egy népszerű sportrendezvény formátum kerékpárosok részére. Kerékpáros egyesületek szervezik, és a szezonban szinte minden hétvégére jut egy egy ilyen tekerés.

Fő tulajdonságai, kritériumai az RTF-eknek:
-Nem verseny, nincs ídőmérés.
-enyhe forgalmú útvonalakon zajlik
-a teljes útvonal ki van táblázva. (kis feltűnő nyilakkal a kereszteződéseknél)
-frissítő állomások a választott távolságtól függően 2-4 darab
-több útvonal lehetőség 70-150 kilóméterig
-bárki részt vehet rajta
-a Kresz betartása kötelező, bukósisiak viselése kötelező, rajtszám viselése kötelező
-van valami pontozási rendszer is a megtett távolság függvényében

Részletesen itt: RTF - Wikipédia cikk

   A nevével nem teljesen megegyezően, túra..., .ezeknek a gurulásoknak jellemzően sportos karaktere van. Versenybicajon kívül mást én nem is láttam, ennek ellenére természetesen túrabicajjal kényelmesen is bárki teljesítheti a távot.
   Az első ilyen guruláson május első felében voltam. Autóval mentem a helyszínre, nagy nyűzsgés fogadott a Berlin melletti Bernauban. Készülődő emberek az autók mellett, öltözés bringa összeszerelés. Be a jelentkezési központba, 8 euróba került a részvétel, ami a frissítő állomásokat, a kitáblázott útvonalat tekintve barátinak tartok. Csak tekerni kell. :-)
   Megtaláltam Chriséket, kitöltöttem jel. lapot, 8 juró, rajtszám megkap, a többiek már készen vártak, és az első bolyok egyikében megkezdődött a veretés. 1 órás indulási kapu van, csak kissebb csoportokban engednek a szervezők indulni, ne egyszerre özönljön ki száznál több bringás a forgalomba.
sorompót kaptunk
   Először tekertem ekkora bolyban, tartottam is kicsit előtte, de végül nagyon jól működött a dolog.  Egy relatív nagy csapatban (30-40 bringa) értünk ki Bernauból, és meg is indult rendesen a szekér, közel 40-es tempóban verettünk végig az első frissítő pontig (35km), nyomtam elől is, húztam a pelotont hahaaa :-).  Ja igen, a 150km-es karikát vettük célba. A mi csapatunk 5 főből állt, innen én két srácot ismertem úszásról. 70 kilóméter után értük el a német-lengyel határt kijelölő Oder folyót. Eddig is nagyon szép utakon tekertünk. Jött a második frissítőpont. Innen a 150km-t választóknak egy extra karika volt kijelölve azon belül pár kilóméteren át az Oder folyó töltése mögötti bringaúton. Itt igen erős szembeszél fogadott minket. Közben egyre kissebb csaoportokra oszlottak a bringások. Ezen a részen 7-en tekertünk együtt, szigorúan libasorban szélárnyékozva. Jó volt ebben a forgóban tekerni. Rám került a sor, a 34-et is alíg tudtam tartani pulzusom meg az egekben és nem a boldogságtól. De ezzel a tempóval ezen a szakaszon így is bedaráltunk 2 nagyobb csoportot is.

3. frissítőponton Chrissel
   A harmadik frissítőpont után és Bad Freienwaldéből kiérve jött egy hosszú emelkedős szakasz, itt megint egy nagyobb bolyjal haladtunk, aminek az elejében mentünk. Én épp elől. Basszameg ez a hegy menet engem kicsinál égtek combjaim de próbáltam nem nagyon belassulni elől. Erre Mark eltekert mellettem, mondja lazítsak majd fent találkozunk, peersze... Erre a barátja Andreas is megelőzött. És kezdtek ellépni. Köztük is kialakult egy kis távolság. Bakker, tiszta Alp de Huez élőben. Én meg csak nyomtam, próbáltam nem belassítani a csapatot mögöttem. Ismertem amúgy az utat, (motorral kicsit könnyebb volt megjárni) ezért nagyon megörültem amikor láttam, hogy nem kell a tetejéig tekerni hanem már előbb lekanyarodunk az erdőbe. Hátranézek, sehol senki! Hú tetszett, akkor nem voltam olyan béna a "hegyen".  Dobogós lettem. :D
4. frissítőponton
    A csapatunk az utolsó frissítőpontnál megint öszeállt. Itt már számolatlanul toltam a zsíros deszkákat befelé. :-) Az utolsó szakaszt megvariáltuk, az útmínőség jobb (mondták Markék) és mivel ez rövidebb is kicsivel mint az eredeti útvonal, nem bántam a dolgot! Itt már csak mi tepertünk, úgyhogy kézből spontán videóztam egyet.


   145 kilóméterrel értünk vissza a start központba. Ekkora távot eddig még nem tekertem le egyben. Süti, kávé, csaó bambino, és már húztam is haza, mert várt még rám párszáz kilónyi kerítéskő emelgetés levezetésként...

   Múlt héten is voltam egy RTF-en, ezúttal Chrissel. 153 kilómétert tepertünk le. Jóó edzés ez. Amikor csak tudok megyek a jővőben is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése