2014. szeptember 9., kedd

Hogy nem lett aero kerékszettem...

    Ajánlat Zweirad Stadlernél, Profile Design 80mm TUBULAR első + Profile Design TUBULAR Disc hátsó 999 euróért,  2200 euróról leértékelve.

ebből nem lett semmi

   Baze, egy bringa ára, de amúgy meg csak a disc kerül 1400-ba... Igaz nem a csúcs termék,  azt a Zipp és HED képviseli. Teszteket sem találtam róla. A Disc 1325 gramm. Nem a legkönnyebb, HED 1195, Zipp Super-9 995 gramm. Persze egy Zipp Super-9 2000 euróba kerül!

    Nagyon extrém a telikerék. Egy meglepő érdekesség, hogy a Zipp és HED hátsó teli kerekeknek olyan a kialakítása, hogy adott oldalszél tartományban NEGATÍV légellenállást lehet kimutatni náluk, vagyis TOLJÁK a biciklit! És ugye a valóságban mindig valamilyen oldalirányú szélben tekerünk. Elég komoly.

HED kerék drag (légellenállás) diagram

FLO kerék drag diagram standard (kék) és 30mm től telikerékig

    Aki ismerősömnek teli kereke van és a véleményét kérdeztem, főleg a súly miatt, ezt a választ kaptam:  A súly mindegy, lényeg, hogy disc! Nagy az aerodinamikai előny.Szóval ár érték arányban ez egy életre szóló lehetőség lett volna nekem, ha ezt megveszem innen nincs tovább. A szekrényben várták volna türelmesen, hogy kizárólag versenyeken guruljanak majd.

   De mi az hogy Tubular felni meg gumi.  Egy gumi technológia, ahol a gumi külső és belső egyben van és ez a gumi ragasztva van a speciálisan ehhez a gumifajtához kapható bicikli felnire.

Mik a tubular előnyei?
-Súly. Könnyebb a belsős technológiánál. A felni is. Nem kell erős perem.
-Guminyomás. Magasabb üzemi guminyomás és ezáltal a kissebb gördülési ellenállás. A hagyományos gumik 8-10 bárja helyett ezeket a gumikat 12 de van amelyeket akár 14 bárig is fel lehet fújni! Brutális.

Hátránya lehet komolyabb defektnél (nagyobb vágás) a nagyobb anyagi kiadás, (gumi kuka), illetve a csere esetleges nehézsége. A tubular gumik defekt védelme viszont a hiedelemmel ellentétben, ma már rendkívül jó. A kissebb szúrt lyakakra ráadásul megoldást kínál a "tömítő tej" amit a gumiba kell tölteni. Pl. Schwalbe Pannen Milch.

   Szóval edöntöttem, befektetek egy verseny kerékszettbe. Pénzt utaltam. 2 nap múlva jött a válasz, sajnos elfogytak, ez van. Nézem apró hirdetéseken ugyanezt a szettet csomagolt eredeti állapotban árulja valaki. A képek alapján látom Zweirad-Stadleres árcédulák ráadásul. Kínált hozzá két gumit is így az árban meg tudtunk állapodni még olcsóbb lett volna mint a boltból. Már majdnem átutaltam zsozsót mikor kiderült, hogy nincs meg a számla. 2 év gyártói garancia nélkül nem pálya. Ez is ugrott!
    Tavasszal vettem még használtam egy noname tubular 50mm-es karbon kerékszettet. Garázsban porosodott. Jólvan, akkor felépítem ezt, így  legalább megismerem a tubular ragasztott gumik világát.  Azt már tudtam, hogy nem olcsóak, a két Schwalbe One Evo HT 114 euróba került, bakker...

   Jöhetett a felszerelés. Youtube videókon okosodtam, gumi ragasztó mellékelt leírást átnéztem.   Úgy kezdődik, hogy 1 napig nem csinálsz semmit, miután úgy ahogy van szűzen felteszed a gumit a felnire és felfújod minimum 10 bárra. Elő kell nyújtani a gumát a későbbi korrekt felszereléshez.
Egy ilyen gumiszerelést komolyan meg kell szervezni, család teendők, hétvégi program közé, nem ám hip hop, három napos egy ilyen műtét. :-)

   Continental karbon kerék ragasztót használtam. A felnihez adta eladó, a hozzá való fékbetétekkel együtt.

puhább anyagú fékbetét karbon kerekekhez
   Ez volt szombaton, vasárnap délelőtt jöhetett a felni és a gumi ragasztózása. Majd kellenek rendes ecsetek, most lányaim festő szettjéből kellett suttyomban lenyúlni a megfelelő méretűt. :-) Ment végülis ez is gond nélkül. Nem a legszebben terítettem az anyagot de elsőre elmegy... Most mi jön? Nem találod ki! Várunk... Minimum 3 órát hagyni kell száradni. El is mentem addig egy két órás futásra.

    Ezután  még egy friss réteg ragsztót kell felkeni, de ezúttal csak a gumira. Jöhetett a felszerelés. Kicsit nehéz volt felerőltetni a ragasztós gumit, illetve pontosan elhelyezni őket a felnin. Juhéééé Bele a 10 bár és innen már csak 24 órán át hagyni kellett száradni. :-)
   

9,4-ről, ez is valami. Ráadául forgó tömeg
Ready to race (azt hittem)

      Ezzel a konfiggal terveztem indulni szombaton Rostockban, erre az első gumi engedi a levegőt. Gyanítom a szelephosszabbítás miatt. Azért írtam a boltnak ahol vettem, hogy a másik atom ez meg leereszt egy éjszaka alatt. Valami nem stimmel. Tudnak e segíteni gariban annak ellenére, hogy már ragasztva van. Várom a válaszukat... Most azért elég mérges vagyok erre az egészre, nem igaz, hogy ez a kerék téma ennyire nem akar összejönni...

Máris update: Jött a válasz, küldjem vissza a gumit és kicserélik. Na legalább ez...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése