2015. január 12., hétfő

Bicaj generál 1.

Tavaly nyáron ellopták a metró állomásról a párom bringáját. Nem értem mert itt ugye kolbászból van a kerítés is meg minden ilyesmi....Na de gyorsan ráálltam az apró hirdetésekre és találtam is egy nagyon jót szintén elég jó áron.  Corratec Harmony Sport Trekking. Elég könnyű mínőségi bicaj és jó alkatrészekből van felépítve, de a hajtás már el volt használódva rendesen. Télire terveztem, hogy új vasat faragok belőle.

Itt volt az ídő. Mindent lebontottam róla amit a hajtás érint. Pedálok, pedálagy, váltókazetta, görgők, lánc.

Megrendeltem az alkatrészeket online boltban, ennek a 3 x 8 sebességes (alivio, deore) rendszernek az alaktrészei nem kerülnek sokba.

Az alap shimano rendszerhez minden szerszámom megvan, sima ügy volt újra összerakni a vasat. Mindent kidobáltam csak a lánckerekekről tudom megmutatni a különbséget. Pl. a hátsó váltó műangyag vezető görgői teljesen tűre voltak kopva...
régi lánckerék
új lánckerék
kész az új hajtás

Ídőközben megadta magát az oldal sztender is, és az első fényszóró. A kormány nem jött be úgyhogy azt is le cseréltem egy másik (szerintem hasonlóan béna :)) kormányra. Elkészült a vas, minden le van cserélve, működik, nem csörög, nem zörög és az új ár felénél sem járok még. Csak el ne lopják...
kész
Na de.  Ez csak a bemelegítés volt. Az igazi bicaj generál még csak most kezdődik. A cyclocross vasamat építem át 2015-re. Kurva jó lesz és állatul fog kinézni. De ez már egy másik történet. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése