2015. február 24., kedd

Csapágycsere Zipp 182

Megjöttek az aeró kerekek. Volt egy megérzésem, hogy valami nem kerek. Miután megérkeztek, legalább a legnagyobb félelmem alaptalannak bizonyult, hogy átverés az egész.

Viszont a telikerék már volt a lánc oldalán egy csíkban karbon szövettel javítva, és a kézben megpörgetve a kereket, fura akadozó érzést keltett a kerékagy. A kerékpárba beszerelve és megpörgetve a lassulásán nem volt észrevehető. Ennek ellenére úgy gondoltam, hogy a csapágynál valami nem stimmel, cserélni fogom. Szóval ezek a kis bibik jöttek elő, az első kerék teljesen jónak tűnik.

A gyártó honlapján  szuper infót találtam a kerékagy, illetve a megrendelendő csapágyak beazonosításához.

http://www.zipp.com/support/identify/hub_timeline.php

Megrendeltem az ipari csapágyakat, az áruk megfizethető volt végülis, Zipptől 38 euró. Útólag rákerestem a méretek alapján és pl. az SKF is gyárt ebben a specifikációban csapágyakat. Talán olcsóbban is megúszhattam volna a dolgot. A következő életemben még jól jöhet az infó...

Megjött a szajré de első nekifutásra nem tudtam kiszedni a régi csapágyakat mert a távtartó persely belső átmérője megegyezik csapágyéval nem maradt felület amin belülről kifelé tudtam volna ütni. Azt írták honlapon félre kellnyomni perselyt. Meg sem moccant. Félretettem a dolgot és egy héttel később megint nekifutottam, meg lehet szorulva, erősebben kell, ez volt az egyetlen logikus lehetőség.

Ezzel a csavarhúzós gyors megoldással sikerült is:

agyon átdugva, majd a csavarhúzó két végét fogva le tudtam nyomni a belső hengert
ezután már könnyen ment, simán kikocogtattam a csapágyakat
telikerék agy nélkül
talán ez a kis benyomódás okozta a problémát? Kiszerelve lágyan forogtak...passz
új csapágyszett térfogatcsökkentés a beszerelés előtt :)
régi csapágy segyítségével szépen betudtam ütögetni az újat.
Zipp 182 racsni
ezt a kis alátétet ne hagyd el. Fontos távtartó
tengely is becsavarva
kész
A műtét sikerült, a beteg meghalt. Neem, fasza lett, finoman forog.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése