2015. szeptember 8., kedd

Kütyü: Bryton Cardio 40 GPS

Márciusban behalt a Timex Run Trainer 2.0, nevéhez hűen másodszorra is, így megint GPS órákat  keresgélhettem a neten. Épp kapóra jött, hogy hajigálták kifelé Bike24-en a Bryton órákat. Még csak nem is hallottam róla. Leírás alapján viszont épp annak tűnt, ami nekem kellett.


Vízálló, ANT+ szívpánttal működik, ára pedig a fele a piacon fellelhető hasonló kaliberű óráknak. 80 euróba került (150 helyett), le is perkáltam a dellát, úgy gondoltam, vagy egy éven belül gariban tönkremegy vagy örök életű lesz. Hát előre annyit, hogy örök életű nem lett.

Neten keresgéltem róla infókat. Az úszást nem célszerű erőltetni vele, mert az 50 méter vízállóság  (a dobozán ez állt!) ellenére többeknek is beázott. Ok, nekem a futás a lényeg. Triatlon versenyeken majd megoldom valahogy.


Ez is egy olyan óra lett, ami tök jó funkciókat tud, nagyon jó beállítások vannak benne, DE... a kivitelezésen aztán sajnos elbukik a dolog. A Timex Run trainer 2.0-hoz hasonlóan, érzésem szerint.


Azért ez hardverben egy sokkal gyengébb kategória a Timexnél. Először is nagyon lomha processzort tettek bele, a gombnyomásokra olykor 1-2 másodperc alatt reagált csak. Ezt meg lehetett tanulni, megszokni nehezen. A gombok érzékenysége is elég gyatra volt. A kijelző kontraszt tartománya sem valami volt szenzációs, de el lehetett vele boldogulni. Az órát 3-4 futás után tölteni kellett.

Amúgy jó funkciói voltak. Konfigurálható autó-kör képernyő, vagy pl. az extrém gyors gps lokalizálás. Pc-hez való csatlakozáskor letöltötte az órára előre két hétre a GPS műholdak koordinátáit. Emiatt tényleg szinte másodperceken belül megvolt a GPS jel.

További hasznos funkció a szinkronizáló programban, hogy több féle formátumot ki lehet választani log letöltéskor. Tcx (strava), Pwx (timex), bdx(?).

GPS-nél normál és maximális vételi erősséget is be lehet állítani. Az első futó versenyen, ahol bevetésre került, a BIG 25 Berlin volt, normál vételi erősségnél semmi értékelhetőt nem mért a belvárosi épületek között. Azóta mindig maximális GPS erősségen használtam. Így sem mért mindig tökéletesen.



Júniusban egy versenyen végül a vízbe is bemerészkedtem vele.

Ki a vízből, Crosstriathlon-Berlin
Eredmény?
belülről párás kijelző
Beázott... Szerencsére nem ment tönkre. Így most már tudtam, hogy a vízet ez a példány sem szereti.

Ezek után már csak "szorgalmasan" futogattam vele, illetve triatlon versenyeken, így a 5i50-en is, a futó cipőben várt rám, hogy a bringázás után magamra csatoljam a futáshoz.

Most pár hete aztán az adatkábel csatja is letört, elegem lett a dologból.
USB kábel
A következő úszásra elvittem magammal, egy jól esőt úsztam vele, majd visszacsomagoltam az eredeti dobozába és garanciaigénnyel visszaküldtem a shopba.

úszó edzés már komolyabban megviselte, kijelző is defekt. Bizony belüről ilyen vízes.
vissza a feladónak...
Szerintem ti ne erőltessétek a vételt. Megszívtam én helyettetek.

Megelégelve a kisérletezést, feltörtem a malacperselyem és végül mégiscsak egy Garmin 910XT-nél kötöttem ki. Folytatás következik...

2 megjegyzés:

  1. akkor ahogy a mondás tartja, olcsó húsnak híg a leve...nem hiába noname a cucc, elég jól rá is szolgált a gagyi címre.

    az igazi malacpersely feltörés meg a 920XT lett volna, vagy a v800 :D ;)

    VálaszTörlés
  2. há ja, ismered a mondást, kis pénz , kis triatlon :D

    VálaszTörlés